Borgia – recenze

Opět mám recenzi na komiks a jak už z názvu vyplívá je tento komiks o rodu Borgia a o jeho krutovládě. Tento komiks jako i mnoho jiných je zařazený do série Mistrovská díla Evropského komiksu. Autory jsou Alejandro Jodorowsky Prullansky a Milo Manara. Musím říct, že kresba Manary je vážně úžasná, moc se líbila. Nejraději kreslí erotické komiksy a hlavním tématem je pro něho žena a její krása a to předvedl i v komiksu Borgia. Musím říct, že když jsem o tomhle komiksu slyšela poprvé, tak jsem se pro něho hned nadchla, protože jsem hledala nějaké erotické komiksy a tento se objevil jako první. Obálka se mi líbila a i jsem našla pár obrázků na internetu, tak jsem ještě chvíli váhala, ale nakonec jsem podlehla a koupila ho. Těšila jsem se na něj, neříkám, že jsem z něho zklamaná, to ne, ale… Budu se opakovat, kresba je skvělá, vážně ta mě nadchla, ale příběh se mi už tak moc nelíbil. Přiznám se, že jsem se o rod Borgiů nikdy nijak zvlášť nezajímala, ale celkem mě to překvapilo. Sice v doslovu je napsáno, že se to takto přesně nestalo. No, posuďte to sami.

Příběh je plný sexu, sexuálního násilí, intrik, vražd, incestu, objeví se i homosexualita a také církev. Hlavou rodu je Rodrigo Borgia, který lační po moci a neštítí se pro to udělat cokoliv, ať už jde o vraždu nebo smilstvo. Jeho největším cílem je stát se papežem a za ním si jde doslova přes mrtvoly. Spoléhá se na své děti, které mu rádi vypomohou se vším. Hlavně se o to zaslouží jeho nemanželská dcera Lucrezia, která je zvrácená jako tatínek, neváhá a ulehá se svým bratrem Cesarem na lože a slibují si spolu nekonečnou lásku, ale ani se svým otcem neváhá jít na lože. A z těchto styků vznikne dítě, které má dvě hlavy a jak sama Lucrezia řekne, jedna hlava je podobná jejímu bratrovi a druhá otci. A Cesare také nezahálí a pouští se do různých zvěrstev a ani on není ušetřen, jeho obličej je  znetvořen vředy od syfilis, kterou je nakažený, ale snaží se to skrýt maskou.
A jak svou krutovládu začali, tak také skončili, neříká se nadarmo, že každý bude podle zásluh odměněn.

Rozhodně tento komiks doporučuji k přečtení, pokud vám tedy nevadí potoky krve a smilnění na každé druhé straně. Ale určitě kvůli kresbě, ale i příběhu.

ko-fi