Vesnický závod – recenze

Nejdřív musím poděkovat Lascero.cz za možnost si tuto knihu přečíst. O knize jsem před tím neslyšela, takže mě překvapila. Nikdy jsem knihu s gay tématikou nečetla, tak jsem si řekla, proč to nezkusit. Nejdřív než jsem ji začala číst, tak jsem hledala na internetu něco o knize i o jejích autorech. Kniha vyšla díky projektu na stránce Hithit.

Autoři Full.of & Leckdo chtějí zůstat v anonymitě, takže o nich se toho moc nedozvíme, jen to, že pochází z venkova, tvoří pár a oba je baví psaní. A tady je odkaz na jejich stránku.

Nic proti této literatuře nemám, ale musím se přiznat, že mi dělalo vážně potíže se začíst a když se mi tohle u knihy stane, tak ji v nejlepším případě odložím na jindy a v nejhorším zcela zavrhnu. Ale v tomto případě jsem si řekla, že ji musím přečíst, když ji mám na recenzi. A tak se také stalo, ale přiznám se, že mi to dost dlouho trvalo, musela jsem se do čtení nutit, ale nakonec jsem to zvládla a tady je má recenze.

Anotace:

Kuba a Venca jsou dobří kámoši a obyčejní osmnáctiletí týpci z party dvou spřátelených vesnic, kterým v poklidu už několik let šéfuje boreček Ježek. I když všichni mladíci žijí přípravami na každoroční letní závod motorek, toto léto to má být jiné. Co začne jako neškodné Ježkovo machrování, spustí lavinu kotrmelců, postaví vesnice i kluky proti sobě a nezadržitelně povede k největším vesnickým válkám, co kdo pamatuje…

První otevřeně erotický gay román u nás od mladé partnerské dvojice zasazuje akční příběh do horkého léta počátku 90. let na dvou českých vesnicích a originálně jej propojuje s nefalšovaným vzrušením, ale i humorem a nadsázkou. Autoři prozkoumávají světlé i pološeré kouty gay erotiky svým nenuceným vypravěčským stylem, který s lehkostí spojuje přímé a nenáročné popisy pikantních scén s hlubšími úvahami jdoucími až na hranici filozofie. Čtenářům tak představují příběh plný desítek mladých borců, potu letních měsíců, bahna, velkolepých bitev, romantiky, tajemna a přímé erotiky, která si nebere servítky. Vhodné pro čtenáře od 18 let.

Kniha určitě není pro každého, kdo například nemá rád velmi stručně popsané erotické scény, protože těch je tam vážně požehnaně. Ale pokud to máte rádi, tak si jich užijete vážně dost.

K příběhu:

Ocitáme se na venkově a děj se odehrává v 90 letech ve dvou spřátelených vesnicích. Jejich kápem je Ježek (pravé jméno nikdy nebylo použito) a ten vede všechny kluky z obou vesnic. Všichni jsou mu podřízeni, nebo se tak alespoň tváří. Tedy až do té doby než se to zvrtne a kluci se začnou chovat divně. Všichni jsou pořád nadržení a věčně jim stojí péra a ještě k tomu se proti Ježkově vládě vzbouří Kuba a tím se vesnice rozdělí na dva znepřátelené tábory. A hodlají proti sobě použít cokoliv, vážně cokoliv. Ale co rozpoutalo tu věčnou nadrženost? A dá se to zastavit a zase všechno vrátit do starých kolejí? Na to budou muset kluci přijít, ale důležitá bude jejich spolupráce.

Cituji:

„Byl jsi venku?“
„Před chvílí, jestli sis nevšiml.“
„Myslim na bojišti. Viděl jsi to?“
„Co jako? Nevedeme si špatně. Do setmění zbývají ještě dobrý čtyři hodiny, to ještě můžeme dát.“
„Tak tos čuměl blbě!“
„Co si to…?!“
„Oni mrdaj, Ježku! Všichni tam mrdaj! Já taky mrdal! Já… já…,“ musel tomu dodat důraz, musel to říct, „jsem mrdal Ovčáka! Chápeš? mýho kámoše! Před deseti minutama! A mrdal bych zas! Chápeš?“
Ježek zůstal civět jako opařený a ani se nehnul.

Konec citace

Největší problém pro mě byl se orientovat ve všech postavách, osobně nemám moc ráda knihy, kde je mnoho postav. Protože za chvíli člověk neví kdo je kdo a buď si musí nalistovat nějakou dřívější stránku, aby zas byl v obraze a nebo na to kašle a čte dál, jako byl můj případ u této knihy. Kdo má rád erotiku, tak si tady vážně přijde na své, protože je tady skoro na každé druhé stránce. Mám erotiku ráda, takže to mi nevadilo, jen se přiznám, že mě moc téma lásky mezi muži nebere. Ale jak se říká, proti gustu… Ale věřím, že si určitě své fanoušky najde. Mě stačilo jedno přečtení a v blízké době na tom nic měnit nehodlám.

Co mi přišlo divný, že se téměř v celé knize neobjeví žádná dívka, to se všechny odstěhovaly a nebo emigrovaly? No nevím, ale je to vážně divný. Dále jsem četla, že tam má být romantika, ale nezlobte se na mě, já tam žádnou nenašla, zřejmě si ji každý představuje jinak. Ale láska tam byla, to je pravda, sice v malé míře, ale přece.

Některé pasáže se mi líbily, ale zas některé byly divné. Co mi přišlo divné? Tak třeba tam byla pasáž a tam se psalo o potu a přímo, tam bylo použito „vůně potu“. Komu může vonět pot? Nevím, možná jsem to špatně pochopila, ale mě třeba pot nevoní. Když si představím přeplněnou tramvaj a ucítím pot, tak pro mě to není hezká představa. Já vím, každý se potí, jen mě zkrátka mě pot nevoní, naopak a že by mě to vzrušilo, tak to už vůbec ne.

Myslím také, že by knize neuškodilo trochu méně stránek, přišla mi moc zdlouhavá, ale jsou i delší knihy, jen to v nich klape, tady mi to přijde moc natažené.

Ale také musím napsat co se mi líbilo, tak třeba nápad autorů něco takového napsat, za to mají můj obdiv. A držím jim palce do budoucnosti. Takže pokud váháte s koupí knihy, přečtěte si víc recenzí nebo komentářů a potom to zvažte.

ko-fi

Vesnický závod
  • Erotika