V Poutech Rozkoše – Recenze

Abychom nepřerušili příval recenzí, mám pro vás další. Tentokrát na knihu V poutech rozkoše od autorky Jaiyi, což je americká sexuoložka, která má na svědomí již několik knih.  Toto je, ale první kterou jsem od ní četl. U nás tuto knihu vydalo nakladatelství Synergie. Jedná se o takového průvodce světem BDSM. Odhalí vám základy BDSM a dozvíte se jak s tím začít. Jestli si pamatujete, již jednu podobnou knihu jsme tu recenzovali. Jednalo se o knihu Základy BDSM a recenzi si můžete připomenout zde. Hodí se tedy tyto knihy srovnat. Vše, ale postupně.

Na necelých 300 stránkách vám autorka vysvětlí proč někoho (třeba i vás) vzrušuje BDSM (nebo jen některé jeho části). Samozřejmě nesmí chybět definice některých pojmů a vyvrátí některé mýty. Ukáže vám, že každého na BDSM může bavit něco jiného a každý z nás je jinak založen. A že BDSM se dá zakomponovat téměř do všeho a dokáží si ho tak užít i lidé, kteří spíše preferují romantiku. Samozřejmě nesmí chybět kapitola věnovaná bezpečnosti a tomu, že ze všeho nejdůležitější je mít ke všemu souhlas partnera. Zjistíte jakou máte svojí erotickou osobnost a začnete s ní pracovat. Najdete zde i návod jak si udělat vlastní smlouvu se svým otrokem/sluhou/subem. Posledních několik kapitol je nejzajímavějších. Najdete v nich inspiraci pro vaše hrátky. Jsou zde popsané různé techniky a návody stejně tak i několik scénářů. A každý typ si zde něco najde. Je zde i několik ilustrací, především u některých uzlů, jak je správně provést. Po výčtu všech možných erotických hraček a k čemu se hodí a které považuje autorka za nejlepší kniha končí.

Celá kniha je dobře čtivá a to hlavně díky tomu, že vás knihou provází i útržky z deníku Jaiyi a jejího manžela. Zajímavé je to i proto, že autorka s manželem si zkusily obě polohy BDSM. Jak submisivní, tak dominantní v rámci jejich pokusu 40:40. Kdy 40 dní byla dominantní Jaiya, aby se pak na 40 dní stalo subinkou svého manžela. Popravdě to mě dost inspirovalo a chtěl bych něco podobného zkusit i s Darkmínou. Ještě jsem si však neudělal na promyšlení více času a nemám tak ještě ani začátek naší smlouvy a jak by to mohlo fungovat. Snad časem 🙂 Díky této výměně rolí tak máte pohled z obou stran. Co mi však přišlo trochu únavné (ikdyž to naprosto chápu) bylo neustále děkování všem kdo jí pomáhaly a jejich představování. A, že těch lidí nebylo málo. Jaiya spolu s manželem navštívili hodně různých guru a učitelů, byly i na mnoha kurzech. Ale samozřejmě to k povaze této knihy patří.

Pokud bych měl tuto knihu porovnat se Základy BDSM a měl bych vám doporučit jen jednu, rozhodně lepší volbou je tato kniha. Vše je tak nějak lépe popsáno, ale hlavně zde najdete příklady ze života a nápady na inspiraci. Postupně totiž i od Jaiyi budete dostávat i různé úkoly, aby jste poznali sebe sama. A vy tak lépe věděli co vás vlastně na světě BDSM přitahuje (nebo vašeho partnera). Knihu jsme četli společně s Darkmínou a většinou už velmi unavení, tak jsme na plnění jejich úkolů neměli dost energie a druhý den jsme četli dále. Přesto plánuji, že se k tomu všemu vrátím a splníme i zadání od Jaiyi. Věřím, že nám to jen pomůže.

Pokud tedy sháníte průvodce světem BDSM, nebo vás jen zajímá co na tom některé lidi zajímá, určitě knihu doporučuji. Myslím, že skvěle poslouží pokud chcete partnera zasvětit do tajů BDSM a přitom se mu to stydíte říci. Je skvělá i pro ty, kteří již s BDSM zkušenosti mají. Připomenou si základy a třeba i načerpají inspiraci. Ikdyž mohlo být více příkladů a propracovanějších scénářů, pro začátek vám to bohatě postačí. A každý scénář je koncipován tak, že si ho můžete upravit, tak aby vyhovoval vám. A jelikož se pomalu a jistě blíží Vánoce, víte kterou knihu pořídit pod stromeček partnerovi 🙂 A teď mě omluvte, jdu se podívat jak správně sepsat smlouvu s Darkmínou. 🙂

• Hodnocení
5

Zhodnocení